Chcem si zriadiť internet, na koho sa mám obrátiť?

Navštívte nás priamo na predajni na adrese Dr. Clementisa 54 v Skalici, alebo nás kontaktujte telefonicky na čísle 034 660 1331.

Kto je provider?

Provider, alebo v skratke ISP (Internet Service Provider) znamená poskytovateľ internetových služieb. Prístup do Internetu poskytuje pre domácich užívateľov, pre firmy, prípadne poskytovanie iných služieb (webhosting, hlasové služby cez internet, IPTV, VPN ….). Jednotliví poskytovatelia (provideri) môžu používať jednu alebo viacero druhov technológií prístupov do internetu (káblové cez klasickú telefónnu linku, káblové cez rozvody UPC, bezdrôtové-wireless, optické, pevný okruh, … )

Čo je to konektivita?

Konektivita = pripojiteľnosť. Zahraničná konektivita – možnosť ako sa pripojíte na stránky vytvorené /prevádzkované v zahraničí, obdobne domáca konektivita. Niekedy sa chápe aj ako rozsah pripojenia, udávaný v kbps (kilo bits per seconds – t.j. kilobitov za sekundu).

Čo je to download rýchlosť, upload rýchlosť?

Väčšinou sa udáva vo formáte 2/1,5 Mbps. V tomto prípade download rýchlosť,  2 Mbps, je tá, ktorou sťahujete smerom k sebe (prezeranie stránok, sťahovanie software, prijímanie e-mailov do mailovej schránky), 1,5 Mbps je smerom od Vás (posielanie správ, odosielanie ..). Existuje symetria (napr. 5/5) v rýchlostiach, alebo asymetria (napr. 5/2).

Ako sa počíta objem prenesených dát?

Pri posielaní e-mailov sa dajú prenesené dáta počítať jednoducho – pozriete si objem (veľkosť) dátového súboru (súborov). Pokiaľ komunikujete bez príloh, obrázkov a pod., 1stránkový email len s textom má veľkosť cca 4KB, môžte však dostať (poslať) aj väčší e-mail, napr. s obrázkom/videoklipom o veľkosti 3,5MB. Ak napríklad celý mesiac len prezeráte/čítate stránky, napr. sme.sk, zoznam.sk a pod., nemali by ste presiahnuť kapacitu 500MB. Ak sťahujete viac, väčšinou sa v tom už vyznáte a viete koľko má čo objemu. U produktov DSL, WiMAX a predovšetkým u mobilných operátorov platíte paušál aj za dáta prenesené nad rámec toho čo ste si zaplatili. U všetkých naších produktov platíte len paušál a je jedno koľko ste stiahli.

Čo znamená dátovo a časovo (ne)obmedzené?

Dátovo obmedzené znamená, že počas určeného obdobia môžte preniesť stanovený objem dát, napr. 200MB, za vopred dohodnutú paušálnu cenu. Ak uvedený objem dát prekročíte, platíte zvyčajne za dáta prenesené (stiahnuté) nad rámec stanoveného limitu (podľa špecifickej tarifikácie, u naších produktov nie ). Preto je vhodné si rozmyslieť, alebo odhadnúť, koľko asi dát plánujete prenášať (sťahovať) za určené obdobie a podľa toho si zvoliť dátový limit, resp. zvoliť si program ktorý je úplne bez limitu, alebo zmeniť poskytovateľa internetu a pozri náš cenník služieb.

Mám doma niekoľko počítačov a všetky chcem pripojiť na internet, budem platiť za každý zvlášť?

Nie, všetky počítače môžete bez obáv do siete pripojiť prostredníctvom routra a budete platiť len za jedno pripojenie. Je však veľmi dôležité aby sa jednalo o počítače v jednej domácnosti, poskytovanie ( šírenie ) pripojenia “medzi susedmi” je považované za hrubé porušenie obchodných podmienok a je sankcionované.

Poskytujete aj pevné verejné IP adresy?

Áno, mesačný poplatok za verejnú IP adresu je 3.32,- €. Pozri cenník služieb v časti doplnkové služby.

Chcel by som notebook pripojiť k internetu bezdrôtovo, aby som mal voľnosť pohybu po celom byte, je to možné?

Áno, budete potrebovať Wi-Fi router (v cene cca 20€ – 40 €), ktorý vyhovuje určitým požiadavkám. Vhodnosť zariadenia konzultujte s naším technikom, ktorý Vám zariadenie aj bezplatne nakonfiguruje. Pri nesprávnom zapojení alebo nastavení by mohlo dôjsť k nefunkčnosti, rušeniu siete alebo k problémom s bezpečnosťou (narušenie Vášho súkromia, znefunkčnenie Vášho pripojenia). Prípade záujmu si je možné vybrať zo širokej ponuky v našej predajni v Skalici, kde Vám router rovno nastavíme a ukážeme ako ho správne zapojiť.

Sú blokované výmenné siete a podobné služby?

Nie, blokované nie sú – veď určite je ich možné využiť aj inak, ako na nelegálne šírenie softvéru, hudby a filmov.

Mal by som chrániť počítač pred malwarom, spywarom?

Jednoznačne áno. Dôvodov je viacej, z najzávažnejších rizík spomenieme hlavne vynášanie Vašich údajov z počítača alebo odchytávanie Vašich prístupových hesiel spywarom (špiónskym softvérom);zahlcovanie internetovej linky, ktoré by malo za následok drastické zníženie prenosovej rýchlosti (spomalenie internetu) – toto je najčastejší problém, ktorý sa vyskytuje u zákazníkov sťažujúcich sa na kvalitu služieb. Hrozí aj celkové spomalenie alebo znefunkčnenie počítača. Program na odstránenie škodlivého software nájdete v sekcii Download.

Akým spôsobom sa dostane kábel do bytu k PC?

Naši technici dostanú kábel do bytu cez stúpačku (poistkovú skriňu). V prípade rodinných domov po konzultácií zákazníka. Zvyčajne zo strechy zákazníka cez existujúce prierazy v stenách. V byte zákazníka je kábel voľne ťahaný až k PC. Za príplatok je možné kábel v byte zákazníka zalištovať.

Čo je to verejná a neverejná IP adresa?

Neverejná IP adresa je dostupná iba v sieti Blue computers. Verejná IP adresa je dostupná z celej siete Internet a umožňuje zákazníkovi využívať aplikácie, ktoré vyžadujú priame TCP alebo UDP spojenie.

Čo je potrebné nastaviť po preinštalovaní operačného systému?

Je potrebné mať správne nainštalovaný ovládač sieťovej karty, IP adresu treba nastavít podľa údajov na zmluve.

Ako nastavím IP adresu v počítači?

V sekcii download je na stiahnutie návod.